اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ابنیه تاریخی برای پخش برنامه های زنده مجهز به سیستم‌های دیجیتالی می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در طرح ۱۱ کیلومتر سفر به میراث جهانی یک ساعت ونیم برنامه زنده پخش می‌شود و آرشیو منابع میراث فرهنگی در قالب دیتا سنتر اطلاعات به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.

ابنیه تاریخی  برای پخش برنامه های زنده مجهز به سیستم‌های دیجیتالی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری با موضوع میراث فرهنگی و سفرهای آنلاین که صبح امروز در کاخ گلستان برگزار شد، گفت: با توجه به وجود شیوع ویروس کرونا سازمان فناوری اطلاعات با همکاری میراث فرهنگی اقدام به اجرای طرح  ۱۱ کیلومتر سفر به میراث جهانی  را در ایام ماه مبارک رمضان انجام داده است به طوری که  در طول مسیر ۱۱ کیلومتر بخش‌های خصوصی مشارکت دارند.

وی افزود: در این طرح بخش‌های خصوصی مشارکت دارند که می‌توان به شرکت رایتل به عنوان پشتیبان اشاره کرد همچنین  شرکت مارکوپولو از دیگر بخش های خصوصی است.

ناظمی تصریح کرد: در این طرح یک ماشین سیار در مکان‌های مختلف به پوشش برنامه می‌پردازد.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا چالش جهانی است که باعث شد که با ایده‌های جدید برنامه های فرهنگی اجتماعی را دنبال کنیم که آرشیو منابع دیجیتال میراث فرهنگی به صورت توسعه یافته در قالب بانک اطلاعات از جمله کارهای مهم است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در این طرح ابنیه تاریخی را مجهز به سیستم دیجیتال کردیم که از کارهای مهم است به طوری که  از این پس می‌تواند به صورت زنده از این فضاها استفاده کرد. این در حالی است که  نگاه فرهنگی را بیش از گذشته دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول